10 chýb, ktorým by ste sa mali vyhnúť pri tvorbe web stránky

10 chýb, ktorým by ste sa mali vyhnúť pri tvorbe web stránky

Potrebujete predizajnovať váš existujúci web? Alebo ste začínajúci podnikateľ/ka, ktorý potrebuje vytvoriť novú web stránku? Potom práve pre vás sme zostavili zoznam chýb, ktorým by ste sa mali vyhnúť.

Chyba č. 1: Nepoužívanie dát z analýz návštevnosti web stránky

Mali sme už veľa klientov, ktorí nemali takmer žiadne údaje o návštevnosti webu a správaní ich zákazníkov, ktoré v podstate informujú o plnení cieľov web stránky. Ciele web stránky môžu byť všebocne stanovené aj z údajov, ktoré vám môžu poskytnúť viaceré zdroje:

  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Rôzne prieskumy a ankety
  • Analýza kľúčových slov
  • Testovanie použiteľnosti

Sledovanie a analýza výkonnosti vašej webstránky vám pomôže lepšie pochopiť správanie vaších zákazníkov, čo vám poskytne pevný základ na vybudovanie úspešného webu.

Chyba č. 2: Nedefinovanie priorít a cieľov web stránky

Existuje veľa elementov využívaných pri dizajne web stránok, ako nádpisy, obsah, CTA tlačítka (výzvy k nejakej akcií), grafiky, banery, fotografie, videá a mnoho ďalších. Usporiadanie týchto elementov v určitom poradí môže vašej web stránke výrazne pomocť, alebo ju naopak úplne zničiť. Inými slovami povedané, je veľmi dôležité, ako su tieto elementy usporiadené, keďže to vo veľkej miery môže ovplyvniť správanie vaších cieľových zákaznikov a celkové konverzie web stránky. Jedným zo spôsobov usporiadania týchto elementov, je zoskupenie do jednotlivých horizontálnych sekcií, pričom najdôležitejšie informácie by mali byť zobrazené navrchu a postupne nadol sa dôležitosť znižuje.

Chyba č. 3: Neznalosť vašej cieľovej skupiny zákazníkov

Aby vaša web stránka bola efektívna, mala by správne komunikovať a rezonovať s vašou cieľovou skupinou zákazníkov. V prvom rade by ste mali čo najlepšie poznať svojho zákazníka, aby ste lepšie pochopili jeho ciele, rozhodovací proces a očakávania, ktoré má voči vašej stránke.

Chyba č. 4: Neodlišovať sa od ostatných

Snažte sa odlíšiť od svojej konkurencie a vybudovať svojej firme a taktiež svojej web stránke takzvanú „osobnosť“, ktorá bude prezentovať vašu firmu a značku. Napríklad ak je vaším cieľovým zákazníkom mladá klientela, snažte sa aj prostredníctvom vašej stránky na nich prehovoriť ich jazykom, použiť nápaditú grafiku, farby, efekty a podobne, a naopak, ak ponúkate napríklad finančné služby, mal by byť váš prejav a celkový dojem vašej web stránky čo najserióznejší a čo najdôveryhodnejší.

Chyba č. 4: Vybudovanie web stránky, ktorá nekonvertuje

Vaša web stránka je jedným z najdôležitejších nástrojov pre vaše podnikanie – môže slúžiť ako takzvaný tichý predajca alebo billboard vašej firmy. Preto je veľmi dôležité, aby ste si stanovili a zároveň naplnili účel  vašej web stránky, či už je to kúpa produktu, objednanie služby, vyplnenie formulára, telefonický kontakt, osobná návšteva a podobne. Optimalizovať web stránky tak, aby konvertovali, nieje však jednoduché a vyžaduje veľa testovaní, aby sme prišli na to, ktoré elementy pre nás fungujú najlepšie.

Chyba č. 5: Bombardovanie vaších zákazníkov informáciami

Vo všeobecnosti máte 7 sekúnd na to, aby ste zaujali návštevníka vášho webu, tak aby neodišiel. Ak návštevník nenájde to, čo hľadá, okamžite váš web opustí. Preto dbajte na to, aby dizajn vašej web stránky bol čistý, prehľadný a ľahko navigovateľný a aby ste vaším zákazníkom ponúkli presne to, čo hľadajú. Odhaľte tie najdôležitejšie informácie hneď na začiatku a použite adekvátne oddelenie jednotlivých sekcií obšírnejšieho textu.

Chyba č. 6: Nevyzývanie návštevníkov k nejakej akcií

Je dobré si stanoviť konkrétny cieľ, alebo činnosť, ktorú očakávate, že váš zákazník vykoná na danej web stránke. Potom je veľmi dôležité vhodne umiestniť tlačítka, nazývané aj CTA (call to action) tlačítka, ktoré privedú vaších zákazníkov k danej akcií. Tlačítka CTA by mali byť logicky usporiadané, čo znamená, že najprv by sa mala objaviť vaša značka, potom celkové posolstvo vašej firmy a následne CTA tlačítka s tým, že by ste mali poskytnúť vaším zákazníkom dostatočný čas na to, aby sa na stránke všeobecne zorientovali.

Chyba č. 7: Zlá a nezrozumiteľná navigácia webstránky

Poskytnite svojím zákazníkom jednoduchú a prehľadnú navigáciu, tak aby ste im uľahčili nájsť to, čo hľadajú.

Chyba č. 8: Nekladenie dôrazu pri budovaní web stránky na SEO

Vaša web stránka môže byť úžasné umelecké dielo, ale ak ju vaši zákazníci nemôžu nájsť, potom je to úplne zbytočné. SEO (Search Engine Optimization), v preklade optimalizácia web stránky pre vyhľadávače, sa častokrát začne vykonávať po dokončení stránky, čo je veľká chyba, keďže dôraz na SEO by sa mal klásť od momentu, keď sa stránka začne budovať:

  • Architektúra stránok
  • Relevantný, vysokokvalitný obsah
  • Použitie titulov a podtitulov
  • Metadáta, alt tagy obrázkov a mapa stránok
  • Optimálna rýchlosť web stránky

Chyba č. 9: Zlý prvý dojem

Podľa štúdií Gitte Lindgaard, Garyho Fernandes, Cathy Dudek a J. Brown, máte menej ako 50 milisekúnd na to, aby ste na návštevníka vašej sránky, urobili dobrý dojem. To znamená, že návštevníci urobia okamžité rozhodnutie založené na počiatočnom vzhľade vašej web stránky. Profesionálny dizajn, predvídateľná navigácia, jasné posolstvo stránky, presvedčivé fotografie a prehľadný obsah, sú niektoré z vecí, ktoré vám pomôžu vytvoriť  pozitívny prvý dojem.

Chyba č. 10: Vaša web stránka sa nezobrazuje správne na všetkých zariadeniach

Návštevnosť web stránok z mobilných zariadení už prekonala návštevnosť z laptopv a osobných počítačov. A práve preto je veľmi dôležité, aby sa vaša web stránka zobrazovala správne na všetkých typoch obrazoviek tak, aby uspokojila všetkých používateľov. Ak vaša web stránka nebude prispôsobené pre rôzňe zariadenia, môže to viesť k vysokej miere opúšťania stránky.


Aby ste sa vyhli všetkým a mnohým ďalším chybám, je veľmi dôležité, aby ste sa na všetko pripravili ešte pred tým, ako začnete vašu web stránku vôbec budovať.

IdeaMarketing.sk pôsobí v oblastí tvorby web stránok už niekoľko rokov, počas ktorých sme vybudovali viac ako 100 rôznych web stránok s dôrazom na všetky dôležité princípy digitálneho marketingu tak, aby poskytli, čo najväčšie konverzie. Dohodnite si s nami konzultáciu zdarma, a radi vám poradíme, ako vybudovať web stránku, ktorá prináša zákazníkov a dosahuje stanované ciele.

IdeaMarketing.sk
info@ideamarketing.sk